De Fit Meter op een hond gebruiken
De Fit Meter is bedoeld om activiteit en verandering in hoogte bij een persoon of hond te meten en mag alleen gedragen worden door een persoon of hond. Als de Fit Meter wordt gedragen door een ander dier dan een hond, worden activiteiten niet nauwkeurig gemeten en kan het de gezondheid van het dier zelfs negatief beïnvloeden.
Ben je allergisch voor honden? Voorkom een allergische reactie door de Fit Meter niet te gebruiken nadat deze is gedragen door een hond.
De Fit Meter moet worden bevestigd op een plek waar er geen kans bestaat te worden opgekauwd of te worden ingeslikt.
Blijf altijd bij je hond in de buurt en houd hem, tot hij gewend is aan het dragen van de Fit Meter, goed in de gaten om er zeker van te zijn dat hij niet gestrest raakt van de Fit Meter.
Als je de infraroodcommunicatiefunctie wilt gebruiken, maak dan eerst de Fit Meter los van je hond. De hond zou anders misschien schrikken en zichzelf verwonden of de Fit Meter beschadigen.