Het Wii balance Board installeren
Steek de disk van Wii Fit Plus in je Wii-systeem en begin het spel. Open, als het titelscherm is verschenen, het batterijvakje aan de onderkant van het Wii Balance Board en de deksel van de SD-kaartopening van je Wii-systeem.
In beide vakjes vind je een kleine rode SYNC-knop. Druk beide knoppen tegelijk in en laat ze los als je het lampje van de POWER-knop van het Wii Balance Board ziet knipperen. Als het lampje is gestopt met knipperen en blijft branden, is de synchronisatie voltooid.
Ook is het belangrijk te weten dat slechts één Wii-systeem een specifiek Wii Balance Board kan registreren. Als een reeds geregistreerd Wii balance Board met een ander Wii-systeem wonrdt gesynchroniseerd volgens de hierboven beschreven procedure, zullen de instellingen van dit Wii Balance Board overschreven worden. Om het dan weer in combinatie met het oorspronkelijke Wii-systeem te gebruiken, zul je de stappen voor synchronisatie opnieuw uit moeten voeren.