Met een bedrade router
Om het Wii-systeem te verbinden met een bedrade router, is de Wii LAN Adapter benodigd. LAN-adapters die niet vervaardigd zijn door Nintendo, zijn niet compatibel met het Wii-systeem. Je kunt wel verbinding maken met behulp van de Nintendo Wi-Fi USB Connector of door een draadloze router aan te schaffen.