Nintendo GameCube-software en -accessoires
Het is mogelijk dat in 2011 of later gekochte Wii-systemen niet compatibel zijn met Nintendo GameCube-software en -accessoires die gebruik maken van de Nintendo Gamecube Controller-aansluitingen. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan Dance Mat-controllers.
Je kunt aan de hand van het modelnummer boven de streepjescode op de verpakking van het systeem zien of een Wii compatibel is met deze software en accessoires. Hiervoor kun je het voorbeeld hieronder gebruiken, maar let wel dat de positie van het modelnummer op de verpakking kan afwijken.
Als je de verpakking niet meer hebt, dan kun je het modelnummer ook op de onderkant van het Wii-systeem vinden.
Let op: de verpakking van een Wii-systeem dat niet compatibel is met Nintendo GameCube-software en -accessoires, zal ook geen systeemstandaard bevatten.