Algemene speltips
Gehoor gevend aan een cryptische oproep van haar zeer gemiste vader, reist Ashley naar een camping die het hart vormt van een groot mysterie. Een mysterie dat nieuw licht werpt op het overlijden van haar moeder en Ashley laat graven in een verleden dat sommige mensen liever verborgen houden. Als je bent vastgelopen en wel wat algemene hulp kunt gebruiken om de verloren herinneringen van Ashley op te diepen, lees verder...
Als je ziet dat iemand iets geheimzinnigs doet of zich ergens bevindt waar hij of zij eigenlijk niet hoort te zijn, kan het geen kwaad om hier even een foto van te maken, zodat je deze later als bewijs aan de autoriteiten kunt tonen.
Eén van de belangrijkste dingen om tijdens het spelen van Another Code: R in je achterhoofd te houden, is dat je de omgevingen altijd zo grondig mogelijk moet uitkammen. Zodra je een nieuwe omgeving betreed, moet je alles proberen te openen: bijvoorbeeld kasten, lades en gordijnen. Bekijk foto's, blader door papieren en lees elk boek wat je tegenkomt. Zorg ook dat je alles vanuit elke mogelijke hoek bekijkt, door met Ashley in verschillende richtingen te kijken of door de voorwerpen in je inventarismenu in 3D te roteren. Ash pakt niet elk voorwerp op wat ze tegenkomt, ze neemt alleen de dingen mee waarvan ze denkt dat die haar helpen bij de taak waar ze op dat moment aan werkt. Daarom kun je je voordeel doen met een globale kennis van 'waar alles is te vinden'. Zo hoef je niet lang te zoeken naar dat ene stukje raamdecoratie als dat precies blijkt wat je nodig hebt om een puzzel op te lossen.
Soms kan Ashley niet direct iets met een object doen, maar wel een schakelaar, bedieningspaneel of iets anders in de omgeving gebruiken om het object te verplaatsen. Als je denkt dat je weet wat met een voorwerp moet gebeuren maar je krijgt het niet voor elkaar, kun je proberen het voorwerp op een andere manier te gebruiken of de omgeving van het voorwerp eens grondig te onderzoeken.
Als je een omgeving verkent waarin je gewoon niets vindt wat je verder helpt, moet je niet vergeten een foto van die omgeving te maken. Als je later vastzit, kun je even door je fotoverzameling bladeren om te zien of de informatie die je sinds het maken van het kiekje verzamelde nieuw licht op de omgeving laat schijnen.
Om de puzzels in Another Code: R op te lossen moet je vrijwel elke functie van de Wii-afstandsbediening gebruiken. In de loop van het spel moet je vaak de TAS gebruiken om puzzels op te lossen, dus biedt het groot voordeel als je bekend bent met de namen van de knoppen op je Wii-afstandsbediening.
Keer regelmatig terug naar de doodlopende gebieden die je eerder bezocht. In de loop van het verhaal komen namelijk steeds weer nieuwe gebieden van Lake Juliet beschikbaar om te verkennen.
Als je ergens rondloopt met een vriend en je niet weet waar je naartoe moet, kun je met je partner praten om te horen waar hij of zij naartoe wil gaan. Meestal is dat precies de plek waar je moet zijn.
Als iemand ziek wordt, moet Ashley proberen een medicijn te brouwen, waarvoor ze veilig, helder, mineraalrijk water nodig heeft. Zoals we weten is er iets vreemds aan de hand met het water in het meer en het water in die ene poel lijkt ook niet te vertrouwen. Maar misschien dat het water uit een snelstromende beek voldoet. Was er niet zo'n beek in de buurt van de schuur?