Algemene tips
Wie zich al een tijdje in Monster Hunter Tri heeft vastgebeten, weet dat je in dit avontuur monsterlijk grote uitdagingen moet overwinnen. Je zult dan ook niet de eerste zijn die het spoor door de wildernis een beetje bijster is geraakt.
Maar geef nooit op! Als je een bepaald voorwerp zoekt, of het maar niet voor elkaar krijgt een bepaald monster te slachten, kunnen onze Monster Hunter Tri-tips je misschien wel verder helpen.
Sommige voorwerpen in Monster Hunter Tri kom je overal tegen, terwijl andere zo schaars zijn dat je er alleen maar over hebt horen praten. De kunst is dat je precies moet weten waar je die zeldzame dingen moet zoeken. Daarom wijzen we je hieronder de weg naar enkele van de meest gewilde items.
De Jumbo Pearl is een kostbaar voorwerp dat je voor verschillende dingen goed kunt gebruiken. Maar dan moet je 'm wél eerst vinden! Ga daarom naar het gebied Deserted Island/Moga Woods, duik onder water en zwem naar de stapel botten op de oceaanbodem in gebied 10 en 11. Hier moet je blijven zoeken tot je de Jumbo Pearls hebt gevonden, wat je overigens nog wel een tripje of twee kan kosten. Zelfs als je weet waar je moet zoeken, laten die parels zich namelijk niet zomaar vinden!
Waarschijnlijk had je zelf al bedacht dat je een Sharq moet verslaan om een Sharqskin in handen te krijgen, maar misschien had je nog niet begrepen dat de manier waarop je het beest verslaat de sleutel is tot succes. Zorg dat je je prooi zover hebt verzwakt dat hij bijna bezwijkt, en deel de genadeklap uit met een harpoen. De kans is groot dat je vervolgens een Sharqskin uit je gedode prooi kunt snijden.
Deze zeldzame erts kun je vinden door grondstoffen te delven in gebieden 4 en 5 van het Flooded Forest. Let op de rode kristallen die langs sommige muren verschijnen en raak die plekken met je houweel om Pelagicite Ore te vinden.
In de wildernis wemelt het van de monsters, en alleen een bekwaam en veelzijdig jager kan in hun midden overleven. Sommige monsters lijken zelfs onmogelijk te verslaan, maar misschien dat enkele tips je helpen de moed niet op te geven.
Als je Diablos voor het eerst ontmoet in de Sandy Plains, is het niet gek als je er als een haas vandoor gaat. Deze gigantische vliegende Wyvern maakt indruk met hoorns, slagtanden en de mogelijkheid onder de grond te duiken en je van onderen aan te vallen.
Het eerste wat je over Diablos moet weten, is dat dit monster het slechtst bestand is tegen ijsaanvallen. Je moet ook weten dat je uit zijn buurt moet blijven als hij brult, want dat gaat gepaard met geluidsgolven die een verlammende werking hebben en je kwetsbaar maken voor de aanval die volgt.
Diablos zal op je afstormen om van dichtbij te bijten en met zijn staart te zwaaien, dus moet je - zoals bij elk gevecht - het aanvalspatroon van je vijand leren kennen om te overleven en te overwinnen. Probeer als Diablos ondergronds gaat eens een Sonic Bomb te gooien op het moment dat zijn staart in de aarde verdwijnt. Als je dit met de juiste timing hebt gedaan, is het monster tijdelijk verlamd zodat je hem grote schade toe kan brengen.
Als Diablos eenmaal in toorn is ontstoken, helpen Sonic Bombs niet meer. Op dat moment is het beest waarschijnlijk al zo verzwakt dat het ondergronds probeert te vluchten. Zorg dat je hem niet uit het oog verliest door hem met een Paintball te treffen.