Ontdek de geheimen
Oké, dus je hebt al die wereldschokkende levels van Wario Land overwonnen. Je rent als de gesmeerde bliksem door de levels, hebt alle Merfles gered, alle eindbazen verslagen en van Wario een stinkend rijk persoon gemaakt. Dan weet je ook dat je in elk level een aantal extra missies kunt voltooien, waardoor de game een stuk langer en moeilijker wordt. Maar wist je ook dat er nog eens 12 geheime levels zijn te ontdekken? Hiervoor moet je op zoek gaan naar de 12 geheime landkaarten, die overal in de wereld zijn verstopt. Lees snel verder voor aanwijzingen om deze sterk naar knoflook ruikende extra stages te vinden in Wario Land: The Shake Dimension!
Om in dit level de geheime landkaart te kunnen bereiken, moet je eerst de Merfle redden. Als de Merfle uit zijn kooi is bevrijd, moet je in het gat omlaag springen om de bodem van de grot te bereiken, en naar links gaan. Vervolgens moet je rennen om de voorkomen dat je door een rotsblok wordt verpletterd. Spring aan het eind van je sprint in het touw en breek het blok direct onder dit touw met een grondstomp. Kijk eens aan, de weg naar Sneak Peak is geopend. Makkelijk toch? (Niet echt, eerlijk gezegd).
Het is je vast wel opgevallen dat je in de normale stages een hele lijst speciale missies moet voltooien, maar dat het in de eindbaaslevels alleen om het verslaan van de eindbaas gaat. Maar schijn bedriegt! Alsof het nog niet lastig genoeg was om die slechteriken simpelweg te verslaan, wordt na het voltooien van het spel ook nog eens een lijst missies aan elke eindbaas toegevoegd. Dus ga nog maar eens bij elke eindbaas op visite… als je durft!
Met een goudzuchtige hebberd als Wario in de hoofdrol, weet je dat er veel buit in zijn spel valt te verzamelen. Naast de alledaagse muntjes die je overal tegenkomt, zijn er ook genoeg schatten te vinden om een fors museum mee te vullen, al houdt Wario de poet natuurlijk liever voor zichzelf! Als het je lukt om alle 99 schatten te vinden, wordt je beloond met een schitterende beloning. Een ZEER schitterende beloning. Het schitterendste van alle dingen die ooit hebben geschitterd en… nou ja, je begrijpt het wel. Hieronder leggen we alvast even uit hoe je een paar goed verstopte schatten kunt vinden.
De zeldzame Moonstone is niet zo moeilijk te krijgen, zolang je maar de juiste positie inneemt. De actie vindt plaats in het level Run-Down Pyramid, vlak nadat je de Merfle hebt bevrijd, waarbij je op een grote stapel blauwe blokken staat. Zodra de Merfle uit de kooi is, stort de blokkentoren in elkaar, en moet je zorgen dat je ongeveer in het midden omlaag valt. Tijdens je val moet je omlaag drukken op de richtingsknop om met een keiharde grondbeuk door de vloer te knallen. Stap dan in het kanon en schiet Wario recht omhoog om de schatkist te vinden. Die schatkist smeekt er natuurlijk om geopend te worden. Hoera!
Hiermee heb je hopelijk genoeg inspiratie opgedaan om ook alle andere geheimen en schatten in Wario Land te vinden. Vergeet niet: een man als Wario is nooit rijk genoeg!!!