Gezondheids- en veiligheidsvoorschriften
Belangrijke veiligheidsinformatie - Lees de volgende waarschuwingen voordat je de Wii-console het Wii-systeem installeert en gebruikt. Als dit product door jonge kinderen wordt gebruikt, dient deze informatie door een volwassene te worden gelezen en uitgelegd. Zo niet, dan kan dit tot letsel of beschadiging van eigendommen leiden.
Sommige mensen (ongeveer 1 op de 4000) hebben last van aanvallen en black-outs ten gevolge van flitsend licht en flitsende patronen terwijl ze tv kijken of videogames spelen, zelfs als ze nooit eerder een aanval hebben gehad.
Sommige spelers krijgen tijdens het spelen van videogames last van bewegingsziekte. Stop onmiddellijk met spelen als je je duizelig of misselijk voelt, moe bent, last van bewegingsziekte of andere symptomen hebt, als je last van pijn aan je ogen, handen of armen hebt of als je je tijdens het spelen onwel voelt. Rijd geen auto en onderneem geen andere veeleisende activiteiten totdat je je beter voelt.
De Wii-console en de Wii-afstandsbediening kunnen radiogolven uitzenden die de werking van elektronische apparatuur in de buurt (inclusief pacemakers) kunnen beïnvloeden.
Om aan de blootstellingslimieten voor radiostraling te voldoen, dient de afstand tussen de Wii-console het Wii-systeem en personen minimaal 20 cm te bedragen. Deze console mag niet bij een andere antenne of transmitter zendsystemen worden geplaatst of in combinatie daarmee worden gebruikt.
De Wii-console is een Klasse I-laserapparaat. Haal de Wii-console niet uit elkaar. Laat de console uitsluitend door gekwalificeerd personeel onderhouden. Voorzichtig: het uitvoeren van aanpassingen of andere procedures aan de Wii-console die niet in de handleiding worden beschreven, leidt mogelijk tot gevaarlijke blootstelling aan straling.
Niet geschikt voor kinderen jonger dan 36 maanden. Het polsbandje van de Wii-afstandsbediening en het snoer van de Nunchuk leiden mogelijk tot verstikkingsgevaar. De bevestigingstapes voor de sensorbalk, de beschermingslaag van de bevestigingstapes, de sensorbalkstandaard en de sensorbalk bevatten kleine onderdelen die kunnen worden ingeslikt.
De console kan beschadigd raken als deze wordt omgegooid en met name als dit gebeurt terwijl het schijfstation in gebruik is. De Wii-standaardplaat is meegeleverd om de stabiliteit van de Wii-console te verbeteren en het wordt aanbevolen deze standaardplaat te gebruiken als de console verticaal wordt geplaatst.