Laatst bijgewerkt: 08.2024
Nintendo of Europe SE ('Nintendo', 'wij', 'ons/onze“), Goldsteinstrasse 235, D-60528 Frankfurt am Main, Duitsland beheert diverse accounts alsmede fanpagina's binnen verschillende sociale netwerken die worden beheerd door verschillende sociale netwerkbeheerders (elk een 'Sociale Netwerkbeheerder') zoals beschreven in dit privacybeleid.
1.1.1 Wij beheren fanpagina's (elk een 'Fanpagina') binnen het sociale netwerk Facebook, een netwerk dat wordt beheerd door Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ierland ('Facebook'). Wij gebruiken de Fanpagina om informatie te verstrekken over ons bedrijf, onze producten, onze diensten en onze aanbiedingen alsmede over actuele ontwikkelingen en om met onze gebruikers te communiceren.
1.1.2 Gebruikers hebben wellicht de mogelijkheid ons berichten te sturen via onze Fanpagina met behulp van Facebook Messenger, en onze posts te delen, commentaar daarop te geven of deze 'leuk te vinden'. Wij verwerken profielgegevens (met name de naam van de gebruiker) en de betreffende interactie (bijv. de inhoud van het bericht of commentaar) om de aanvragen van de gebruikers te verwerken en hun vragen te beantwoorden. De rechtsgrond voor deze verwerking is de dienstverlening waarom gebruikers hebben verzocht (art. 6, lid 1, punt b, AVG).
Wij verwerken de paginastatistieken die Facebook ons heeft verstrekt om het gebruik van onze Fanpagina te analyseren. Daardoor kunnen wij onze Fanpagina verbeteren en onze posts en activiteiten op onze Fanpagina voor onze gebruikers aantrekkelijker maken. De rechtsgrond voor deze verwerking is art. 6, lid 1, punt f, AVG. Het gerechtvaardigde belang dat wij behartigen, is de verbetering en optimalisatie van onze Fanpagina, waarvan de gebruikers kunnen profiteren.
Als de gebruiker een geregistreerde gebruiker op het platform van de Sociale Netwerkbeheerder is, kan de Sociale Netwerkbeheerder de verzamelde gegevens aan de persoonlijke gebruikersaccount op het platform toewijzen, waardoor de Sociale Netwerkbeheerder het gebruikersgedrag kan volgen (ook via verschillende apparaten) en gebruikersprofielen kan maken. Daarnaast kan de Sociale Netwerkbeheerder de gegevens verwerken om advertenties te personaliseren die een gebruiker op het betreffende platform of op websites van derden worden getoond.
Denk eraan dat de Sociale Netwerkbeheerder gegevens kan beheren of overdragen in of naar de Verenigde Staten of andere landen buiten de Europese Economische Ruimte.