Disney Magical World
A whole new world awaits you in Disney Magical World, for Nintendo 3DS and 2DS. After creating a personalised avatar and a customised dream life, embark on a 3D fantasy adventure featuring over 60 iconic Disney characters! Explore the colourful town of Castleton and its surrounding worlds inspired by Alice in Wonderland, Cinderella, Aladdin and more. It’s all Disney, all the time as you interact with beloved characters, manage a Café to earn in-game coins, set off on ghost-hunting quests and even visit your friends’ towns via Local Play.
The fun doesn't stop there – you can extend your adventure with all kinds of additional content. You can scan AR Cards with the Nintendo 3DS or 2DS cameras to get free presents from Tinker Bell, or receive free items at Nintendo Zone hotspots. On top of all this, every month until September 2015, new add-on content will become available in your game! By purchasing add-on content you can get your hands on recipes, costumes, Café items, and more. Plus, there are free* items available each month!
Find out more about the additional content available for Disney Magical World at our Bonus Items section!
Dance the night away at Cinderella Castle. Go fishing with Donald Duck. Battle ghosts with your magic wand. There are so many ways to have fun, your only problem might be choosing where to start!
A big part of life in Disney Magical World is running your own Café. Decorate your Café with a specific theme and those characters might visit. For example, use Snow White-themed furniture and she and the Seven Dwarfs might just stop by! Make all kinds of dishes from items you collect, and don't be afraid to try new recipes. You can also choose outfits for your staff, the Café’s name, and even the background music.
Collect Happy Stickers to expand your magical world. Tap the map screen at any time for sticker-earning ideas.
Dressing your Mii in Disney-themed outfits is part of the fun, so collect Materials as you explore, fish, grow crops, and play. Bring your items to Daisy Duck's shop to create new clothes and fun accessories.
When you see an icon above a character's head, be sure to say "Hello." – they may give you a special character card! There are over 300 cards to collect, and you can view your Card Album at any time.
Invite a friend over via Local Play. They can check out your Café and your room to see how you've decorated. Earning a 'Nice!' from your visitors may get you cool new items.
Celebrate special events throughout the year – big holidays might get their own decorations or even a special menu at the Café. Get in the spirit and enjoy Castleton's festive look in your new costume.