Fire Emblem: Awakening
In a world ruled by two mighty dragons, dark forces rise and threaten to destroy the kingdom of men. Set out on an exciting adventure and experience battles packed with action, strategy and danger as Fire Emblem: Awakening comes to Nintendo 3DS.
As Prince Chrom struggles to stop skirmishes between the kingdoms of Ylisse and Plegia turning into all-out war, a plague of undead soldiers known as The Risen infect the land. Trapped between a warmongering kingdom, an unimaginable evil and a masked stranger claiming to be a legendary figure from centuries past, Chrom's fight to survive may be greater than he ever imagined. Thankfully, he has the Shepherds – his own personal militia – and you, a warrior with no memory of your past, to fight beside him. But as you're drawn further into the conflict, events occur that will change the world forever...
Building on a variety of elements from previous Fire Emblem games, Fire Emblem: Awakening offers an experience that both dedicated fans and newcomers to the series will enjoy. Traditional turn-based combat sees you requiring both skill and strategy to complete stages successfully, while the new 3D visuals see each battle come to life like never before on Nintendo 3DS. Playing to the strength of your units is key, as positioning on the battlefield, the types of weapons used, the range of classes and even co-operative attacks all play a part in ensuring victory.
The more you have characters fight together in battle and interact, the closer their bond will grow; stronger bonds mean better co-operative abilities, so it's worth putting effort into having your characters get along. Outside of bonds, you'll also see your characters gain experience as they battle, increasing both their level and statistics, and a huge range of additional characters – covering a wide variety of different classes and weapon proficiencies – are just waiting to be recruited to your army. What's more, Fire Emblem: Awakening features multiple difficulty levels including Newcomer Mode, where heroes defeated on the battlefield can be brought back for later stages instead of being lost forever.
And there's more beyond the main story of Fire Emblem: Awakening! Join up with a friend and work together to defeat the enemy via Local Play in Double Duel mode, or enhance your army with characters from the forces of other players with StreetPass. Add-on content offering downloadable maps and characters will also be available to purchase following the game's release.