Rhythm Thief & the Emperor’s Treasure
You'll need your sharpest sleuthing skills and some stellar dance moves as rhythm games get a twist of mystery in this all-action, toe-tapping title, exclusively on Nintendo 3DS.
Rhythm Thief & the Emperor's Treasure combines a gripping story and a groovy beat as you take control of sharp-suited thief, Raphael, famous for stealing paintings only to return them several days later. You're on the case as you try to solve the mystery of his father's disappearance, all the while deftly dodging the police, sidestepping museum guards - and running into the Emperor Napoleon! This plot has more twists and turns than you can shake your thang at.
The action takes place in a gorgeously-rendered anime-style Paris, its bright lights and iconic landmarks brought to vivid life courtesy of the Nintendo 3DS. You'll race round the city, cracking puzzles, uncovering clues, and pilfering precious artworks - always returning the loot, of course. Raphael never misses a chance to get his groove on, and there are fifty rhythm-based challenges in store for you, mixing up Touch Screen tapping, stylus sliding and gyro sensor gyrating, all set to a pumping soundtrack.
The action ranges from thrilling rooftop chases to furtive visits to museums at night, pulling poses to match the statues and outfox the guards. You'll even need some killer moves to feed your faithful dog, Fondue. In Rhythm Thief, there's tonnes of tempo and tension to keep you on your twinkle toes, whether you're playing solo, taking on a friend in a range of rhythmic challenges, or collecting new fans via StreetPass.
So get ready to join Raphael as he unleashes his mightiest moves and stays one step ahead of the police. This is one conundrum-cracking rug-cutting caper you won't want to miss!