Famous names from favourite Nintendo franchises and guest characters come together in a portable fighter filled with spectacular action on Nintendo 3DS family systems. With unique modes, online multiplayer, the ability to customise your fighter and the series’ biggest roster of playable fighters ever, Super Smash Bros. for Nintendo 3DS is truly a clash for the ages!
Mega Man, Little Mac, PAC-MAN and more new challengers join the longest roll call of famous fighters the Super Smash Bros. series has ever seen. You can even take on these gaming greats yourself as your Mii character – become a Sword Fighter, Gunner or Brawler and see how you stack up in a scrap!
Whoever you choose, customise their special moves and equipment to make them your own. Collect equipment during gameplay and equip them to strike the perfect balance of attack, defence and speed, or maximise one attribute to suit your personal play style. Special moves can be collected and customised too, enabling you to craft your perfect fighter to bring into battle!
Super Smash Bros. for Wii U and Super Smash Bros. for Nintendo 3DS both share the same roster of fighters, items and basic gameplay, but each boasts unique modes designed around its host format. On Nintendo 3DS, go toe-to-toe in StreetSmash, where you can battle against character tokens gathered via StreetPass. In Smash Run, battle enemies in a large labyrinth, then power your character up for the final battle in a unique mode packed with action, strategy, and completely compelling gameplay! And of course, it’s the first ever Super Smash Bros. game you can play on the go – perfect for throwing down against any opponent you meet, no matter where or when!
With purchasable add-on content, you can even expand your game with new stages, characters and Mii Fighter costumes. See all the possibilities at the official Super Smash Bros. website!
A packed roster of gaming greats, new ways to play on your own or with friends, stages and modes unique to Nintendo 3DS and much more make Super Smash Bros. for Nintendo 3DS an utterly unmissable experience. Head over to our Super Smash Bros. for Wii U gamepage to find out more about brawling in high definition, unique modes and much more.