1080° Snowboarding
Prepare to experience the thrills and chills of the ultimate extreme sport in 1080° Snowboarding.
Whether you're sticking a Stalefish in the half pipe or a 720 Air in a raging blizzard, this Nintendo 64 classic offers one of the most accurate yet accessible snowboarding simulations around – all from the warmth of your living room!
The analogue Control Stick was one of the most striking innovations introduced by the Nintendo 64, and few games demonstrate its appeal as well as 1080° Snowboarding. The precise controls allow this game to highlight the depth and thrill of snowboarding on steep, dangerous slopes while allowing you to pull off grab and spin tricks with ease!
There are eight courses to master, with some modes dedicated to snowboard races, while other modes focus on performing impressive tricks, including the famous "1080°" spin.