Atelier Firis: The Alchemist and the Mysterious Journey DX
The Mysterious series combines heart-warming everyday elements with extraordinary experiences in a world full of wonders.
Together with Sophie and Plachta, the two alchemists who she meets by chance, Firis ventures to the outside world and learns alchemy from Sophie. In order to take the official certification exam in a year, she must practice her alchemy skills, complete tasks, and search for “licensed alchemists” in the towns and villages she visits to collect recommendation letters.
Firis has a modest dream of traveling freely in the outside world. After she encounters alchemy and is able to leave the town for the first time, she is taken on a magical journey that has no limits.