CRASH: Autodrive is a narrative adventure set in the near future where nobody drives and self-driving Autocabs rule the city streets. It's just a normal day when four strangers get into an Autocab, but they are quickly thrust into danger when the car impossibly hits a cyclist. When they exit the car, they discover they all know the victim and they all have a motive for murder! Even the car's artificial intelligence!
You play as Emily, a young woman from a small town trying to make it in the big city. You will get to know your fellow passengers, and the car's A.I. as you investigate clues, solve puzzles, and use the clues you find to contradict lies, explore new conversations, and piece together the mystery of who killed Thomas Sinclair!
The charismatic tech maven, inventor of the Autocab's artificial intelligence, but now stuck in middle management at Vanguard Global Industries.
Once a fat nerdy kid bullied by Thomas Sinclair, now a fit hugely successful game streamer with insecurities.
The A.I. psychologist and frustrated co-worker of Thomas Sinclair who just wants to move up in her career but keeps hitting a glass ceiling.
Genius engineer, inventor, family man, and snubbed former partner of Thomas Sinclair.
The unique and enigmatic Autocab artificial intelligence owned by the Vanguard Global Industries megacorporation.