Game Builder Garage
Can't wait to build your first game? Download the demo now to enjoy Lesson 1: Tag Showdown, where you'll create a one-on-one action game from start to finish and learn the basics of programming.
Ever wanted to make your own 3D platformer, high-speed racing game, or side-scrolling alien blaster? Bring your ideas to life with Game Builder Garage for Nintendo Switch, a fun way to make your own games.
These delightful characters are called Nodon. Each one has its own personality and role to play inside your game. Whether it’s getting a character to jump when you hit a button, setting the mood with some funky music, or cranking up the gravity to 11, there’s a Nodon for that!
Pair Nodon together and they’ll team up to bring your game to life. Let’s get to know some of them, shall we?
This little darling controls the game’s camera and is here to guarantee a simply stunning production!
Niiiice and easy…this level-headed fellow can tell when the console or Joy-Con are being tilted.