Membal
Immerse yourself in a charming world where city reconstruction goes hand in hand with caring for your mind. In Membal, you'll embark on a unique adventure, full of adorable fun and gratifying mental challenges.
I'm Goca, an independent developer from Barcelona. My new video game, Membal, is a serene game filled with adorable animals, aiming to train memory while enjoying the construction of a small village.
This game is truly important to me because the idea of a memory training game came to me when I was about 16, and my aunt was diagnosed with Alzheimer's. I wanted to create a game to help her and others with memory issues. Perhaps it was naive and innocent, but I was genuinely focused on making it happen. Back then, I did almost all the art, but lacked the coding skills. After 5 years of developing my own games, I finally decided to finish it. I had to redo all the art, and now, I've finally brought it to life.