Powers of Hex
Powers of Hex is a heavily inspired, non-linear experience that should illicit memories of classic, 2D platformers from the 80s.
While the nostalgic visuals and sound have you feeling good, it is your task to play as Hex on a quest to obtain all 6, unique, magic powers from Elfvis. Are you really the bad guy if Elfvis is keeping your true potential from you?
The stage layouts are each specifically designed to transparently teach you as you play.
There will be many and they will vary, but Elfvis waits for you at the end of each area. Overpower those guys, outwit their behavioral patterns and you shall net yourself a brand new ability to experiment with.
...And if you should manage to skillfully overcome all that is laid out before you? A final path forward shall open to let you really test your developed talents, but you'll really have to prove you are worthy first.