《STRIKE BUSTER:Prototype》is a retro style arcade shooting game with unique gameplay and a lot of modern elements.
The game has a combat system that focuses on combo accumulation. Accumulating combos will upgrade the weapon's power, consume combos can use powerful items, and deduct the combos after being hit by the enemy won't let you die immediately. Therefore, combos are experience, energy, and life.
The game has a unique weapon restraint system, which makes it easier to kill some enemies with restraint weapons. You must always decide which weapon to use to kill different monsters first.
The game contains a large number of Rougelite elements, you can unlock and collect a large number of relics, the various relics can be combined to produce different effects. You can freely mix and match various relics into the game, so that you have a stronger combat ability and more combat strategies.