Werewolf: The Apocalypse - Purgatory
Battle monsters, investigate insidious conspiracies and explore the dark side of (in)human nature in Werewolf: The Apocalypse — Purgatory, a unique blend of dark fantasy thriller, visual novel and tabletop RPG set in the World of Darkness universe.
Investigate murder, monsters and madness amidst Poland’s border crisis. Play as Samira, a refugee werewolf, as her search unearths dark secrets and forces her to confront her own tragedies.
Dive into two investigative paths in the World of Darkness. Help Samira solve a chilling supernatural murder or uncover the secrets of a formidable werewolf pack. Each decision impacts her story, revealing new secrets and leading to different endings. Caught in a Purgatory of fantasy and reality, will your choices end in light… or darkness?
Navigate through the game using RPG mechanics, by balancing health, willpower, rage, skills, harano and inventory strategically, making every decision critical to your survival and progression.
Werewolf: The Apocalypse — Purgatory adapts the new Fifth Edition corebook mechanics of the legendary tabletop RPG from the World of Darkness universe. Experience a classic role-playing session combined with the exciting new features of Werewolf: The Apocalypse Fifth Edition.
Werewolf: The Apocalypse — Purgatory can be enjoyed by both World of Darkness veterans and newcomers looking for an accessible entry into this rich, acclaimed universe. While the game includes beloved characters and places from Werewolf: The Apocalypse — Heart of the Forest, you do not need to be familiar with either Heart of the Forest or the World of Darkness universe to enjoy Purgatory gameplay. New vocabulary is linked with pop-ups providing pronunciation tips, definitions and background lore.