Will You Snail?
Will You Snail is a fast-paced action platformer with an AI twist that offers a unique single-player experience: a challenging adventure in a neon-glowing setting that blends combat, puzzle-solving, and lots of humour together.
DODGE AI SPAWNED TRAPS! The evil AI Squid tries to predict your movement a few seconds ahead of time and uses that information in an attempt to stop you from reaching the end of the level. Will you win that intellectual battle or will Squid find yet another reason to make fun of you?
OUTPLAY THE AI! While the levels may seem safe at first, the more things you are able to complete, the more the AI will learn about you and start using its abilities against you. You can change the difficulty at any time or let the game decide which one is the best one for you.
SOLVE OPTIONAL PUZZLES! Solve some easy puzzles to calm down from the action. Across your journey you’ll find a few more difficult ones as well, but every single puzzle in Will You Snail is completely optional and can be skipped if you want to.
UNCOVER THE TRUTH! Find secrets, collect clues and try to piece together where you are and what happened. Will You Snail tells a rather crazy story about artificial intelligence, simulation theory and the future of humanity - and it’s up to you to discover it.