NSwitch_AnimalCrossingNewHorizons_Overview_HPPIntro_Logo.png
Paradise Planning needs you! Join Lottie and her resort development team to help turn vacation home dreams into reality.
A carefree new life is just beyond the horizon! Step off the plane and onto your very own deserted island where new friends, discoveries and opportunities are waiting for you. Paradise is what you make it in Animal Crossing: New Horizons for Nintendo Switch!
With nothing but a tent and your trusty new NookPhone, life will be a tad rustic to start with. But don’t worry! With a little elbow grease, the island can become somewhere you’re proud to call home. As they say, if you want things just right, there’s really only one option: do it yourself!
Collect DIY Recipes, then gather the materials needed. Craft tools needed for everyday use or outdoor furniture that can improve life for everyone. Decorate the island in all kinds of creative ways, or build bridges, paths, slopes and rivers to fashion the island however you like. It won’t happen overnight, but seeing the results take shape will be oh-so satisfying!
You can’t turn your island into a paradise without others to share it with! Although you’ll only have a few to begin with, more would-be residents will arrive as the island improves. Help them get settled, then lend a hand with tasks, send gifts, arrange photo shoots on the island of Photopia and more, all in the name of friendship!
Better yet, up to eight people registered on one Nintendo Switch can live on the same island, and up to four can enjoy island life simultaneously*. You can also play with up to seven people either locally or online**, travelling to their islands or inviting them to yours. Whether you’re sharing gifts, competing in bug contests or just enjoying each other’s company, there’s always more fun to be had with friends!
Seasons change, time passes, residents get on with their day – even when you’re not around, life on your island goes on. Experience every season and all the unique things that each one brings to your new home!
Listen for Tom Nook’s daily announcements telling you what’s currently happening. Time-sensitive events such as special holidays and fishing tournaments come and go, so every sunrise can bring something or someone new to the island. Enjoy each experience while it lasts, then look forward to the next one!
With the free Ver.2.0 update***, there’s now lots more to discover on your island! Visit the Roost in your museum and sample Brewster’s finest coffee, take a boat tour with Kapp’n to mysterious islands, or help Harv expand what his island has to offer.
From cooking to gyroids, new decoration techniques and furniture to more ways to interact with friends and island residents, there’s never been a better time to enjoy island life!
You can also use Animal Crossing amiibo and amiibo cards to bring characters to the Paradise Planning resort in Animal Crossing: New Horizons – Happy Home Paradise. With over 400 characters available, there are plenty of dream vacation homes just waiting to be created!
A whole new experience lies beyond the horizon in Happy Home Paradise! In this paid DLC expansion for Animal Crossing: New Horizons, head to a new archipelago resort and unleash your creativity, discovering new design techniques and creating vacation homes for a wide range of clients.