NEW PLAY CONTROL! Pikmin 2
Captain Olimar has just returned home, and is pleased to be in one piece. After crash-landing on an alien planet, he quickly learned that the only way to escape was to utilise the talents of the Pikmin: the cutest little creatures that under his command sought out the scattered components of his beloved spacecraft. With only 30 days to complete the mission before his emergency oxygen supplies ran out, Olimar will never forget the Pikmin who aided him in his hour of need.
But home isn’t always as sweet as it should be, and it turns out Olimar’s intergalactic employer, Hocotate Freight, has fallen deep into debt in his absence. As the firm’s President regales the whole sorry tale to Olimar, the weary explorer inadvertently drops a trinket obtained on his travels. When this meagre scrap of metal is valued at a whopping 100 Pokos, the solution to Hocotate Freight’s problems becomes instantly clear.
Olimar will simply have to return to the dangerous planet and take charge of the Pikmin once more. After all, if things just lying around back there are worth 100 Pokos, raising the cash necessary to repay the loan without a restrictive 30-day time limit should be simple. Right?
This time around, Olimar won’t be making his voyage alone - his colleague Louie will be coming along for the ride too. And after the dangers encountered on his last journey, Olimar is sure to be glad of an extra pair of hands to help command Pikmin and tackle the curious collection of hostile inhabitants that lie in wait.
Pikmin might be super-cute, but in 2-Player Battle mode there’s a good chance things could turn ugly. After working in isolation to master the art of controlling Pikmin in the game’s central mission, the thrill of pitting your wits against a friend injects an entirely new kind of satisfaction to issuing orders to your diminutive sidekicks.
Facing off against a friend in split-screen combat, you’ll have to guide either Olimar or Louie and a company of Pikmin as you search the Battle Arena for four yellow marbles and try to return them safely to your Onion.
Alternatively, you could attempt a raid on enemy territory and capture a single - more valuable - marble from your opponent to take back to your base. Either way, you’ll have to carefully balance your desire for a sizeable army with a need for speed as you work to secure victory and settle any arguments over who is the true master strategist when it comes to coordinating the Pikmin under your power.
Upping the stakes further is the fact you can order your Pikmin to set about your opposing commander, or collect cherries and take them back to your base to activate one of twelve bonuses that assist your team in battle. You can also set certain handicaps at the outset of the contest to level the playing field. Bring out the competitive side in Olimar, Louie and the Pikmin, and do everything in your power to make sure you don’t lose your marbles (or pride) in 2-Player Battle.
As with the one-player version of Challenge Mode, the aim of the game is to find a key that will ultimately offer you a way out of the Challenge Arena. However, unlike 2-Player Battle, you’ll be working together instead of in opposition.
Don’t expect an easy ride though! Even with two players scouring the Challenge Arenas, you’ll have your work cut out to overcome the obstacles in your path.
To distinguish between your achievements in 1-Player and 2-Player Challenge Mode, your high scores will be recorded separately.
In NEW PLAY CONTROL! Pikmin 2, Olimar doesn’t have to bear the burden of saving Hocotate Freight alone. Joining him this time around is fellow employee, Louie, who certainly hasn’t flown halfway across space just to make up the numbers.