15 January 2008 – Get ready to leave the calculator behind and let good old-fashioned brain power take over when Professor Kageyama’s Maths Training: The Hundred Cell Calculation Method arrives on the Nintendo DS. Perfect for training your basic calculation skills, whether you are young or old, Professor Kageyama’s Maths Training: The Hundred Cell Calculation Method will see users able to use this brain-stimulating title to bring their basic maths skills up to scratch.
Basic Maths skills are important in everyday life from paying for items with small change to calculating a rebate or the price of a full tank of gas, and not only is this title useful for training your basic maths skills, it will also see users able to pit their calculation skills against friends or classmates via the Nintendo DS’s wireless connection functionality! Professor Kageyama’s Maths Training: The Hundred Cell Calculation Method will launch across Europe on Nintendo DS on 8 February 2008.
Professor Kageyama’s Maths Training: The Hundred Cell Calculation Method is based on the Hundred-Square Calculations method used by Hideo Kageyama, and provides a series of fun, simple and straightforward maths problems for users to puzzle over. Whether a player is young and wants help improving their maths, or an older user who is looking to sharpen up their numeracy skills and keep their brain stimulated, Professor Kageyama’s Maths Training: The Hundred Cell Calculation Method on the Nintendo DS will put addition, subtraction, multiplication and divisional skills to the test.
The Hundred Cell Method sees players solving 100 simple maths problems in squares of a ten by ten grid that has jumbled up numbers running along the top and left-hand side. Depending on the function symbol displayed in the top left corner, players take the corresponding top and side number and add, subtract or multiply the figures, filling their answer into the relevant square to complete the grid. Holding the Nintendo DS like a book, users will use the stylus and Touch Screen to enter their answers as quickly and as accurately as possible. With a range of exercises available from simple one-digit calculations to the more complex three digit challenges, players can put their skills to the test, whatever their level.
The Daily Test mode allows users to complete three exercises that change each time they progress to the next level. Each day, once exercises have been completed, users receive a tick on the inbuilt calendar and when five ticks have been received, the player will move up a level. To show how well a player has done, they are also awarded a bronze, silver or gold medal depending on how quickly and accurately they have completed a series of problems.
Guided throughout the game by Professor Kageyama, players can also take any of the 40 different Practice Exercises to continue exercising their skills or take on friends or even classmates via the Nintendo DS’s wireless connection. With a single Game Card, up to 15 other Nintendo DS’s can link up and take part in a competitive multiplayer race to see who can complete one of the various Division Marathon or calculation sheet challenges in the quickest time possible!