In shops now: Pokémon Black Version and Pokémon White Version
Dive into a fresh new adventure in the Unova Region, far away from everything you know! This region has seasons, so the landscape will change in a seasonal cycle, and what's more, certain Pokémon become more common during specific seasons or even change colour! Some of the 150 never-before-seen Pokémon are unique to each version and this time around there are version-specific locations too.
Triple Battles, Rotation Battles and Random Matchup Battles add a whole new challenge, and players can now connect using Infrared Communication, or visit other players' worlds via Entralink! Nintendo DSi and Nintendo DSi XL owners can video chat using the new Xtransceiver and there's a brand new feature called Pokémon Global Link which allows players to visit the Pokémon Dream World website: Pokémon here have their own homes and can befriend other Pokémon by playing various minigames.