Shoot for glory when Inazuma Eleven 3 launches on Nintendo 3DS
19th July 2013 – It’s time to get into pre-season training and reacquaint yourself with Mark Evans and other star players in the series, as both Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt and Inazuma Eleven 3: Bomb Blast are coming to the Nintendo 3DS family of consoles on September 27th 2013. In these two new versions of the popular football RPG, the action this time takes place on the global stage, with your daunting objective to win the Frontier International Championships and be crowned the greatest team in the world!
In the pursuit of such glory, you will be able to create a formidable and unique line-up, with Inazuma Eleven 3 containing over 2000 characters to encounter and recruit. Only by creating the strongest and most balanced team will you experience success, especially when there are also over 350 in-game special moves to consider, which have the potential to dramatically alter the course of a match. In terms of the storyline, both Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt and Inazuma Eleven 3: Bomb Blast adopt the point of view of a different character, each version having different powerful rivals to take on.
Off the pitch, to hunt down the best of the best, a new method for scouting players via a capsule vending machine is to be introduced, giving you new tools to find the perfect players for your line-up! Away from the game meanwhile, and to celebrate some of the players starring in the Inazuma series, a set of Inazuma figurines will be made available for fans in the lead-up to launch.
Get ready to take to the playing field once again and challenge the rest of the world in the Frontier International Championships when Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt and Inazuma Eleven 3: Bomb Blast launch for the Nintendo 3DS family of consoles on 27th September 2013. More details will be released closer to kick-off, so watch this space!