Learn more about Sonic Lost World with our exclusive interview
Sonic speeds back into action with new moves, new Colour Powers and six dangerous new opponents in Sonic Lost World, exclusively on Wii U and Nintendo 3DS. We sat down with SEGA's Global Sonic Brand Director, David Corless, to talk about the hedgehog's new adventure.
Nintendo of Europe: Firstly, please introduce yourself and your work on Sonic to our readers.
David Corless: I’m David Corless, and I’m the Global Sonic Brand Director. I work closely with the Sonic Team over in Japan, who create the games, and with them I help shape the sort of games we want to make. So I help with the overall planning for Sonic’s future, i.e. what games we’re going to make, when we should release them, and I also look at who is buying Sonic games and make sure we understand who that audience is. From a marketing side my team and I handle everything from creating the game trailers, pack art, websites through to TV adverts and so on. It’s a wide-ranging position!
NoE: We’re here to talk about Sonic Lost World for Wii U and Nintendo 3DS. Can you give us a quick introduction to the games and the story?
DC: First of all, it’s a brilliant game – it is one of the best Sonic games that I’ve worked on.
The story sees Sonic come up against a new foe, the Deadly Six. Initially the Deadly Six were working with Dr Eggman but they decided to go it alone and try and take over the world by themselves. So this sees Sonic having to team up with Dr. Eggman and, along with using his all-new powers and moves, defeat the new threat.
We’ve come up a lot of new things in the game, but we’ve also taken inspiration from past titles. The levels are new but they may seem familiar to fans in some respects, as do the enemy designs other than the Deadly Six.
We also see the reintroduction of Colour Powers, and we’ve added new ones like Eagle and Asteroid that sit alongside some old favourites like Drill and Laser. In terms of Sonic’s new moves, he’s got what we’re calling the parkour system, so he can run on the side of walls, grab ledges and so on, which makes the game much more fluid and fun to play. Then there’s the reintroduction of the Spin Dash, a classic move.
The team have also introduced different levels of speed for the first time that allow you to be a little bit more precise with your movement – which is really important in a platform game, but you also still have that magical burst of Sonic speed when needed.
Both the Wii U version and the Nintendo 3DS version have their own unique features, and there is even a special Deadly Six Edition of the game with some new battles against the Deadly Six to take on. So a lot to talk about! We’re hoping there are many little touches that the core fans will notice and appreciate while new players will just find it a really exciting new game.
NoE: So, story-wise, Sonic and Dr. Eggman work together to take on the Deadly Six…?
DC: Of course! First of all the Sonic Team have relished the challenge of working on a new platform and they loved working on Wii U – it gave them scope to come up with new and innovative ideas, which I feel shines through in the final game.