London, United Kingdom – June 2nd, 2016 – The Pokémon Company International and Nintendo today introduced the Legendary Pokémon Solgaleo and Lunala that can be found in Pokémon Sun and Pokémon Moon. The latest generation of Pokémon video games will launch in Europe on November 23rd, exclusively on Nintendo 3DS family systems. In addition to the details about these powerful Pokémon, new characters in the game and new features were also revealed.
The two legendary Pokémon that appear on the packaging of Pokémon Sun and Pokémon Moon play a crucial role in the story. Solgaleo and Lunala hold the key to the adventure that can be found in these highly anticipated games.
Pokémon Sun and Pokémon Moon take place in the Alola region, which centres around four tropical islands and one artificial island. Many Pokémon that have never been seen before inhabit the lush islands of the Alola region. The story begins right after the main character moves to the Alola region. After choosing to play as a hero or heroine, players can customise their character’s name and appearance. No sooner have they arrived than their adventures begin to unfold, and they meet many fascinating people as they travel through the region.