Pokémon Moon
In Pokémon Sun and Pokémon Moon for Nintendo 3DS family systems, there's a new world, new Pokémon, and new adventures to discover!
Pokémon Sun and Pokémon Moon take place on an archipelago of tropical islands – four nature-filled islands and one man-made island. The Alola region is known as a resort area that attracts tourists from all over the world.
Alola is surrounded by the sea and has a diverse ecology made up of Pokémon that are native to the region along with Pokémon that have more recently arrived in Alola from other regions. In Alola, humans and Pokémon coexist in a very close relationship and a culture has developed that is different from that in other regions.
Pokémon Sun and Pokémon Moon are the first games in the Pokémon series to allow players to choose from nine languages to play in. In addition to English, French, German, Italian, Japanese, Korean, and Spanish, players will now be able to play in both Traditional and Simplified Chinese.
Players can transfer their Ash-Greninja from the Special Demo Version to their full version of Pokémon Sun or Pokémon Moon.
Following in the tradition of previous games in the Pokémon series, players choose one of three special Pokémon to be their first partner. These are among the first Pokémon players will encounter in the game. In Pokémon Sun and Pokémon Moon, players can choose between the newly discovered Grass- and Flying-type Pokémon Rowlet, Fire-type Litten and Water-type Popplio.
Meet the three new first-partner Pokémon that will join Trainers on their adventures!
Some Pokémon have adapted to the distinctive microclimates of the Alola region and have taken on different forms than they have in other regions. These Pokémon are called regional variants. After taking root in the Alola region, they live like native Pokémon. These regional variant Pokémon can have different appearances and types, and their way of living can also differ from that of the forms previously known.