GoNNER (Art in Heart)
Art in Heart: “As soon as I held the Nintendo Switch in my hands, I knew that GoNNER was a perfect fit for the console. Games like GoNNER are best enjoyed in shorter bursts, like when you've got 30 minutes on the bus…or while in the bathroom? I won't judge how or where you play it, but the fact that Nintendo Switch lets you choose is incredible!”
Enter the kitchen in Overcooked: Special Edition, a chaotic couch co-op cooking game for up to four players**! Prepare, cook and serve up a variety of tasty dishes as you try to meet the demands of the baying customers before they storm out in a huff. With HD rumble support, plus all previously released downloadable content included, Overcooked: Special Edition is one tasty package!
Ghost Town Games: “We're absolutely thrilled to be bringing Overcooked: Special Edition to Nintendo Switch. As lifelong Nintendo fans, it's been a dream to see our game on a Nintendo system and we're super excited to have that dream come true! We really hope you and all your friends will enjoy the culinary co-operative chaos of Overcooked: Special Edition. Bon Apetit!”
Gather your courage for an unsettling adventure in Bulb Boy, a 2D point-and-click game that’s as frightening as it is beautiful. You’ll need to have your glowing head screwed on tight as you attempt to solve sinister puzzles, defeat wicked monsters and help Bulb Boy find his missing family. Can you defeat the evil and bring back the light?
Bulbware: “There were no compromises when bringing Bulb Boy to Nintendo Switch – the screen is huge, and provides the most immersive mobile experience of Bulb Boy available. Whether you’re going on a hiking trip or playing our little horror game alone at night, we hope you’ll enjoy our shining little fella and the grotesque monsters he will encounter.”
Slime-san is a lightning-quick platformer that will put your reactions to the test. With digestion looming around every corner after being swallowed by a giant worm, staying still isn’t an option as you jump, slide and slime your way through loads of challenging levels in a desperate bid for freedom. In Slime-san’s case, what goes in must definitely come out!
Fabraz: “Being able to play Slime-san on the big screen or on the go is an absolute delight. This is the best way to enjoy the game thanks to the ability of playing multiplayer minigames with one pair of Joy-Con and the additional tactile feedback that the HD rumble provides.”
Take control of a seven-metre tall walking vehicle and face-off against an invading force in IRONCAST, a turn-based strategy puzzle game set in an alternative Victorian timeline. Customise your war machine with a range of unique weapons, and balance offence and defence to destroy your opponents. Drive back the invading forces and press forth to victory!
Dreadbit: “This is the very best version of IRONCAST; with intuitive controls, HD rumble support, new features, more characters and playable mechs. Nintendo Switch is the absolute best way to experience this unique game.”