Nintendo offers a deep dive into ARMS for Nintendo Switch
18th May 2017 – Nintendo premiered a new Nintendo Direct video presentation all about the upcoming ARMS for Nintendo Switch. ARMS is created primarily by many of the same team members that developed Mario Kart 8 Deluxe for Nintendo Switch, promising the same level of polish and competitive action as the hit racing game. The Nintendo Direct video detailed many new features about ARMS, including key characters, attributes and the game’s numerous multiplayer battle modes, as well as information about a free* ARMS Global Testpunch early access demo for the game that starts at the end of May. At the tail end of the video, a new Splatoon 2 trailer was also unveiled, offering a first look at the upcoming sequel’s single-player mode. In addition, a new limited edition Splatoon 2 hardware bundle and a range of accessories was announced.
ARMS updates: In the future, multiple free* software updates will add new fighters, stages and ARMS to the game. These free* updates will occur after the game launches, so watch for additional details!
Characters: During the presentation, the 10 key playable fighters and their standard ARMS were revealed. These standard ARMS are not exclusive to each character, but are recommended to amplify a character’s strengths. The dozens of ARMS available in the game can be used with any character.
Splatoon 2 single-player mode: At the end of the Nintendo Direct presentation, a new trailer for Splatoon 2 debuted, showing off the game’s single-player mode. Callie – of Squid Sisters fame – has gone missing and Marie tasks the player with finding her. Players can use different weapons in the single-player mode to overcome obstacles, defeat enemies and take down towering bosses – weapons like the Splat Roller, Slosher, Splatling or the new Splat Dualies. The single-player mode is designed to teach players tips and tricks that they can then use in multiplayer.
ARMS launches exclusively for Nintendo Switch on 16th June, while Splatoon 2 follows on 21st July.