Don’t Just Evolve – Mega Evolve
Both games are designed for players taking their first steps into the Pokémon video game world as well as longtime fans wanting a new way to play Pokémon.
In Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee!, players will be able to Mega Evolve a Pokémon once per battle if they have a Key Stone and the Mega Stone corresponding to that specific Pokémon.
Mega Evolution, known as “the Evolution that transcends Evolution,” momentarily unleashes the energy within a Pokémon and can only be accomplished when a strong bond exists between the Pokémon and its Trainer. The first three Pokémon that fans will be able to Mega Evolve during their adventure will be Venusaur, Charizard, and Blastoise.
Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee! will bring players to a variety of interesting locations in the Kanto region, including Vermilion City, where the luxury cruise liner the S.S. Anne docks once a year. In the Vermilion City Pokémon Gym, players can battle Gym Leader Lt. Surge, who is also known as the Lightning Lieutenant.
Team Rocket, a nefarious organisation set on using the world’s Pokémon in despicable plots to make money, is another example of the diverse cast of characters that players will encounter in Pokémon: Let’s Go, Pikachu! and Pokémon: Let’s Go, Eevee! This includes the most famous members of Team Rocket – Jessie, James, and Meowth!