Power Issue - The console doesn't turn on
1. Power off the console and reset the AC adapter by unplugging it from both ends. Leave the AC adapter unplugged for at least 30 seconds.
2. Connect the original AC adapter to the console and then directly to a wall outlet (not to a power strip). If possible, try different wall outlets in different areas.
When the AC adapter is first connected to the console, what is displayed on the LCD screen?
If the console can power on but there is no charging indicator displayed on the LCD screen when connected directly to the AC adapter, .
2. Connect the AC adapter to the dock and then directly to a wall outlet. Then connect the HDMI cable to the dock and directly to a TV set.
3. Place the console in the dock and verify whether the battery charging indicator is displayed on the upper-right corner of the TV screen.
4. If the the charging indicator is not displayed momentarily while the console is first docked, try using a different Nintendo Switch dock if one is available.
The Nintendo Switch Lite system will need to be repaired. For testing purposes, include the AC adapter.