Power-on indicator doesn't light up
Please connect the unit to an electric socket using the provided power supply in order to charge the battery. The battery of the Game Boy Advance SP is fully charged when the power-on indicator goes out.
If the Game Boy Advance SP still cannot operate normally, it should be returned for repair or replacement.
You do not need to return your Game Boy Advance SP for repair or replacement if it is functioning without problems.