In this case you might have a PC with the suitable slots, or a PC plus adapters to connect the different SD cards via USB. It is not necessary to connect both SD cards at the same time.
If you use a PC with an SD card reader/writer, you can copy the data on the SD card to the microSD card in a relatively short time.