The recommended transfer method involves copying your data via PC.
Please note: do not register your Nintendo Network ID (NNID) on your target system prior to the system transfer. Your NNID will be automatically transferred along with your data. Registering your NNID on the target system beforehand will make data transfer impossible.
Watch our helpful tutorial video below to find out how to change the microSD card of your New Nintendo 3DS or New Nintendo 3DS XL system.