Animal Crossing: New Leaf
Looking for advice on how to make the most of your new life in Animal Crossing: New Leaf? Then you’ve come to the right place! Read on for some great lifestyle tips. Or don’t – it’s your choice after all!
The most important part of living in Animal Crossing: New Leaf is knowing that you don’t have to do anything you don’t want to. You might be mayor of the town, but how much you put your authority to use is entirely up to you – whether you’re a busy bee trying to create the perfect place to live or a mellow type watching the world pass by, there’s no pressure to do anything. Really, there isn’t!
To truly enjoy the Animal Crossing: New Leaf experience, you need to find your own way at your own pace. Don’t rush, take in life as it happens and do as much or as little as you like. That’s the Animal Crossing way!
If you decide to move your career as mayor forward (and remember, it’s your decision!), the first step is to earn a development permit . Without this, you won’t be able to create public works projects or enact ordinances – a fancy word for laws – and getting one requires you to earn the approval of your town’s citizens.
If the idea of building public works projects takes your fancy, you’ll find there are many different ways to improve your town. Of course, which project you build is entirely up to you, but each thing can have a positive effect. For instance, building a campsite allows other animals from out of town to visit for a holiday, street lamps can attract nocturnal insects you might not normally see and extra bridges can help you get around town quicker.
More public works projects can also be added to the list in the town hall depending on what you do. Animals living in your town might ask you to build something specific and add it to the list, while others may appear after performing certain actions around town or passing achievement milestones. Discovering new public works to create is all part of the fun of being mayor! Remember, however, that there’s no rush to complete a public works project. The more expensive ones in particular can take a while to save up for, even with other citizens pitching in for the costs – whether you take your time chipping away at the final bill or go crazy finding ways to amass enough Bells is up to you!
Isabelle’s always happy to give you advice on how to improve the town if you’ll let her – just ask her what the locals have been saying and you’ll get an idea of what people are hoping for from their town. By using this advice, you can work towards creating the ‘perfect’ town, if you want to. It’s not mandatory by any means, but doing so has its own benefits!
Tips for improving your town’s standing include planting a good number of trees and flowers across the town (enacting the Make Your Town Beautiful ordinance at the town hall will mean you don’t have to water them to stop them dying!), creating public works projects, recycling anything you don’t need at Re-Tail instead of leaving it lying around, and pulling up any weeds that appear. Finding the sweet spot will take a while, but don’t give up if you’re determined to create a perfect town!
Once you have your own house, you’ll be introduced to the Happy Home Academy; this organisation rates your house according to how you’ve decorated it, then dishes out rewards depending on the score. Since you can decorate your house however you like, getting a good score shouldn’t be more important than being happy with how it looks. But there are ways of getting the best of both worlds!
For more info on the game and loads of fun facts, including a calendar of events, check out the official Animal Crossing: New Leaf website!