Luigi’s Mansion 2 collectibles tips
If you’re in the mood for hunting down more than just ghosts in Luigi’s Mansion 2, read on to find out how to track down nifty collectibles like gems and treasure!
Collecting treasure – like coins – comes in handy for upgrading the capabilities of the Poltergust 5000, granting you a longer A-Pull meter and more energy for the Dark-Light Device. Stashing enough cash automatically unlocks these upgrades, making it easier to suck up ghosts, so even if you’re not a huge treasure tracker it’ll certainly make Luigi’s life a lot easier!
When you need something a bit more high-tech than Luigi’s hands, the Poltergust 5000 is the undisputed king of revealing riches. Blow out air with the L Button or suck things up with the R Button, but don’t just wave the nozzle around willy-nilly – look out for the tell-tale signs that there’s more than meets the eye. A torn strip of wallpaper or a billowing curtain could hide a neat treat, and if you see a propeller, wheel or rotor… well, give it a spin and see what happens!
If you were wandering the corridors of a haunted mansion all alone, of course you’d keep your eyes wide open! Luigi’s the same, and just as well – he’ll often cast a look towards something that’s caught his attention, so make sure you keep your eyes on his!
Of course, sucking up ghosts is a great way to add currency to your coffers. If you can defeat multiple ghosts at once you’ll be amply rewarded, so it really pays off to improve your Poltergust proficiency.
Some ghosts are worth more than others though – hunt down a Gold Greenie and you can really boost your balance! Finding them isn’t easy, but use the Dark-Light Device to expose the hidden stepping stone in the Haunted Towers courtyard and you’re well on your way! But these golden ghosts only appear in certain missions, so if at first you don’t succeed, try another mission!
Other, smaller golden enemies will pop up from time to time too, but these are much simpler to dispatch – like the regular rodents and bats, you can just stun ‘em with your Strobulb and turn them to treasure right there on the spot!
If you’re after something even shinier than coins and gold bars, you’ll want to get your hands on gems! There are 13 to collect in each mansion, so you’ll have to search high and low to find them all. In Gloomy Manor alone you’ll have to search behind the curtains in the studio, defrost a block of ice in the kitchen, spot a missing statue in the patio and more! Every gem you collect can be viewed in E. Gadd’s Vault – do you have what it takes to find them all?