Lines on the screen
If the lines appear only when playing a particular Nintendo DS or Nintendo 3DS game, please visit the Troubleshooting section for Nintendo 3DS software.
If the lines are present all the time, please check to see if they are superficial and whether they change in appearance when the viewing angle, or angle of the light, is altered.