Touch Screen does not respond
Alternatively you can switch off the Nintendo 3DS system, and then switch it back on holding down the L, R and X buttons. This will directly open the calibration screen.
Complete the calibration by selecting OK. Select RETRY to repeat the calibration. - If the calibration was not successful, the calibration point goes back to the top left corner and the calibration process has to be repeated from the start.