Screen is faulty (broken)
If either of the screens on the Nintendo 3DS system is cracked or if there are colour spots - even when the system is switched off - it can be sent for repair at the owner's expense.
Possible causes for this are, for instance, that it has been dropped or subjected to impact, or that it has been exposed to extreme temperature fluctuations.