How to Start a Game [Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System]
From the HOME Menu, use the +Control Pad to highlight a game from the game list, then press the START Button.
If you have a saved suspend point, press Down on the +Control Pad to open the suspend point list.
Use the +Control Pad to highlight your saved suspend point, then press the START Button to resume your game.