“Checking whether this software can be played…” Message When Starting Software
This message most commonly appears when you are trying to play downloadable content (games or DLC) on a Nintendo Switch console that is not currently your primary console.
If you are not using your primary console to play, you will receive this message from time to time as you must have an active internet connection to play your downloaded games and content on a non-primary console.
For more information about primary and non-primary consoles, please read What Are the Differences Between a Primary and Non-Primary Nintendo Switch Console?