If the download is not able to complete because of the microSD card being used, using a different microSD card may resolve this issue.
If you do not have an alternate microSD card, or if a second microSD card worked and you would like to try to use the first one, format the card's data, and then try again.
If another microSD card is unavailable, remove the microSD card and then attempt to download the software. If the software is able to download to the system memory, either play the software from the system memory, or purchase a different microSD card for use in the Nintendo Switch console.
If the error persists with multiple supported microSD cards, when downloading to the system memory, or if a different supported microSD card is not available to test, the console will need to be repaired.