GameCube Controller Sticks Not Responding on Nintendo Switch
The GameCube controller and GameCube controller adapter can be connected to Nintendo Switch Lite using a licensed accessory.
If a different GameCube controller works, or if another one is unavailable, the original controller will need to be replaced.
If your Super Smash Bros. Ultimate Edition GameCube controller is not working correctly, please contact us for further support by clicking here.