How to Use the GameCube Controller With Nintendo Switch
Step by step instructions on how to connect and use the GameCube Controller with the Nintendo Switch console.
2. Put the Nintendo Switch console in TV mode and connect both USB plugs from the GameCube Controller Adapter to the Nintendo Switch dock.
3. Connect the GameCube controller to an available port on the GameCube Controller Adapter.
4. Once connected, press any button on the GameCube controller for it to register on the console.