How to Attach/Detach the NES Controllers from a Nintendo Switch Console
When NES controllers are attached to a Nintendo Switch console, the console will not fit in the dock with LAN port. The NES controllers can be charged by connecting the AC adapter directly into the USB connector on the Nintendo Switch console, by using a dock without LAN port, or by attaching them to a Nintendo Switch – OLED Model console and placing it in the dock with LAN port.