How to Charge the Super NES Controller
In this article, you'll learn how to charge the Super Nintendo Entertainment System Controller for use with consoles in the Nintendo Switch family.
Connect the Nintendo Switch AC adapter (model number HAC-002) to the USB connector at the top of the Super NES Controller, and then to a wall outlet.