How to Pair the Nintendo Switch Pro Controller
Step by step instructions for pairing the Pro Controller to the Nintendo Switch console.
The console must be powered on. It is not possible to pair a controller while the console is in sleep mode.
Place the Nintendo Switch console in the dock with LAN port.
2. Connect the Pro Controller to the dock LAN port using the included USB cable (model No. HAC-010).
From the HOME Menu, select “Controllers,” then “Change Grip/Order.” While the following screen is displayed, press and hold down the SYNC Button for at least one second on the Pro Controller you wish to pair.
Place the Nintendo Switch console in the dock.
2. Connect the Pro Controller to the dock with the included USB cable (model No. HAC-010).